Diamant blau - Care Santos


Títol: Diamant Blau
Autor: Care Santos
Saga: No
Idioma: Català
Editorial: Columna
Pàgines: 448
Preu: 20,00€
ISBN: 9788466420037



Sinopsi

Diamant blau ens submergeix en el passat familiar durant les primeres dècades del segle XX, quan l'esplendor de la burgesia es contraposa a la convulsió social. En Silvestre Pujolà és un home fet a si mateix que deixa enrere el seu passat rural per començar a treballar com a tintorer en una fàbrica tèxtil de Mataró a mitjan segle XIX. El seu afany de lluita el portarà més enllà de la seva destinació en conèixer la Teresa, una dona que donarà sentit a la seva vida plena de superacions constants. Uns anys més tard, la Teresa Pujolà, la néta, recorrerà el camí invers en renunciar a la seva posició social per casar-se amb qui estima.

La meva opinió

En saber que Columna publicava nova novel·la de Care ho vaig tenir clar. Sabeu que conec a l’autora per varies novel·les juvenils que m´han agradat molt i Desig de xocolata, amb la que vaig quedar atrapat d’una trama més per a lectors adults. Això sí, encara tinc l’espina per no haver aconseguit L’aire que respires i Habitaciones cerradas, les seves primeres novel·les per a públic adult.

Pel que fa a Diamant blau, m’he topat amb una trama familiar i generacional que precisa d’un esforç inicial extra per part del lector. L’estructura no segueix un fil clar i els salts en el temps son constants. Per exemple: en el primer capítol ens centrem en l’agost de 1927, seguim al 1726, en el següent viatgem a 1920... i així tota la primera part de la historia. En un primer moment això fa que la lectura s’alenteixi un xic, però tot hi així, la seva lectura és força àgil en general.

Els personatges son molts i ens endinsem en desitjos, somnis, traïcions... en un ambient de matrimonis, família, burgesia... Care ens presenta una família que en son moltes i ens fa creure que son reals en tot moment ( de fet, algun personatge comparteix un vincle familiar amb la pròpia autora). Cadascun d’ells amb la seva personalitat i construïts per que ens arribin ben endins. Ja sigui per enamorar-nos o per que ens caiguin més que malament. M’ha encantat la Teresa Pujolà, que és l’avia de la Care, una noia amb una força i tenacitat que fa que te l’estimis molt.

Pel que fa a l’ambientació, documentació de tot l’entramat, es nota amb excel·lència que la Care ha fet un treball minuciós i meticulosament perfecte. Ens apropa a una burgesia Barcelonesa perfectament detallada.
És un d’aquells llibres que no ens costa gaire imaginar a la gran pantalla o en format sèrie.

En conclusió, Care Santos ens demostra (altre vegada) amb Diamant blau que és una artista de la paraula escrita. Una novel·la que farà les delícies de tot amant de les sagues familiars. Secrets, amors, traïcions, misteri... un còctel generacional que ho té tot. 


Gràcies a Columna per l’exemplar.

Comentarios

  1. Hola, Joan!

    M'encanta la Care Santos, és una de les meves escriptores preferides, i quan vaig veure a la llibreria que acabava de publicar una nova novel·la no m'ho vaig pensar i me la vaig autoregalar :P De les seves novel·les per a adults ha estat una de les que més m'ha agradat. Sí que és cert que al principi és un embolic amb tants salts temporals, jo consultava constantment l'arbre genealògic que hi ha al principi del llibre, però de mica en mica t'hi acostumes.

    Molt bona ressenya! :) Un petó!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Tus comentarios son muy importantes para mi.
Gracias por participar
;)

Entradas populares de este blog

Reseña - Noel et busca - Àngel Burgas

No em ratllis - Flavia Company

Ressenya [Català] - Ullals - Salvador Macip i Sebastià Roig