Un fill - Alejandro Palomas


Títol: Un fill
Autor: Alejandro Palomas
Saga: No.
Idioma: Català
Editorial: Bridge (La Galera)
Pàgines: 288
Preu: 17,95€
ISBN: 9788494185748

GUANYADOR DEL PREMI JOAQUIM RUYRA 2014



Sinopsi


Una novel·la plena de tendresa i intriga, d'un dels autors amb més projecció. En Guillem és un nen introvertit, amb un somriure permanent, i és un àvid lector de tot allò que li cau a les mans. Té només una amiga. Fins aquí tot en ordre. Però rere aquesta aparença de tranquil·litat s'amaga un món fragilíssim, agafat amb pinces i amb un misteri per resoldre. El trencaclosques el configuren un pare en crisi, una mare absent, una professora intrigada i una psicòloga que mira de recompondre el que amaga el nen. Una novel·la coral que traspua sentiments, buits, paraules no dites i un misteri corprenedor.

La meva opinió

M’és molt difícil descriure el que m’he trobat a Un fill. Y no em podria quedar sense un adjectiu que realcés aquesta increïble i molt ben relatada història.

Un fill, va ser un d'aquells llibres que em cridaven poderosament l’atenció i que a la fi va caure a les meves mans. Si us haig de ser sincer, no era capaç d’imaginar tot el què em faria sentir. Un fill és una d’aquelles històries que queden gravades a foc, que marquen un abans i un després, i que fan que la lectura esdevingui un plaer.

El protagonista és un nen encantador, somiador i molt intel·ligent, però està perdut. A mida que avancem en la trama se’ns encongeix el cor i patim de valent amb una meravellosa ploma que ens fa sentir cada paraula. Alejandro és senzillament un mestre.

Els personatges secundaris a Un fill, tenen veu pròpia. Ens ajuden a veure les diferents perspectives a tot l’entrellat i, alhora, ens fan creure que son reals. Els veurem, els sentirem, ens parlaran...

Si a tot això li sumem una edició tan acurada com ens tenen acostumats l’equip de la Galera, l’experiència es torna delícia. Gracies a tots.

Per cert, ara em pregunto: Què trobarem a Una mare? I a Un gos?

Quines ganes!!


Comentarios

Entradas populares de este blog

Reseña - Noel et busca - Àngel Burgas

No em ratllis - Flavia Company

Ressenya [Català] - Ullals - Salvador Macip i Sebastià Roig