Exo - Jordi Olloquequi


Títol: Exo
Autor: Jordi Olloquequi
Saga: No.
Editorial: Columna
Idioma: Català
Pàgines: 240
Preu: 17,95€
ISBN: 9788424649968



Sinopsi

Ziggy és un adolescent extraterrestre amant de la música de la Terra, que guanya l'opció de viatjar al nostre planeta per conèixer-la. Molt aviat s'enamorarà d'una jove biòloga terrícola. Però les relacions amb persones d'altres planetes estan completament prohibides. A través de les seves investigacions descobrirem alguns dels conceptes més importants de la biologia... entre riures i sospirs.

La meva opinió

Exo és una novel·la juvenil molt divertida amb la que, a més, aprenem ciència. Sé que us pot semblar impossible, però si recordeu aquella Porta dels tres panys tindreu una idea més encertada del que ens espera amb la lectura.

Aquí ens trobem amb Ziggy, el nostre extraterrestre que, de la mà de l’Eva, una terrícola força especial, anirà descobrint cóm és el nostre planeta i el perill que li espera degut a que els humans el tenim poc cuidat.

El que m’ha xocat molt ha estat el viatge a l’interior del cos humà. És una aventura en la que s’aprèn molt i te tocs molt originals. I m’ha recordat aquella sèrie de dibuixos amb la qual la meva generació vam aprendre molt del cós humà; “Érase una vez el cuerpo humano”.

El llibre es llegeix en un sospir, per tant, podeu gaudir-lo en una tarda de pluja ben tapats amb una manta o en qualsevol altre lloc. Jordi Olloquequi posseeix una ploma amena, directa i amb la que t’atrapa de seguida.

Per posar-hi alguna pega, diré  que m’hagués agradat molt conèixer més detalls del planeta del Ziggy y saber més coses del què ens diferencia.

En definitiva, Exo és un llibre molt divertit amb el que descobrir el món que en envolta i el món que habitem. Una lliçó magistral de biologia i ciència.


Gràcies a La Galera.

Reseña en castellano

Mi opinión

Exo es una novela juvenil muy divertida con la que, además, aprendemos ciencia. Sé que puede parecer imposible, pero si recordáis aquella Puerta de los tres cerrojos tendrás una idea más acertada de lo que nos espera con la lectura.

Aquí nos encontramos con Ziggy, nuestro extraterrestre que, de la mano de Eva, una terrícola bastante especial, irá descubriendo cómo es nuestro planeta y el peligro que le espera debido a que los humanos lo tenemos poco cuidado.

Lo que me ha chocado mucho ha sido el viaje al interior del cuerpo humano. Es una aventura en la que se aprende mucho y tiene toques muy originales. Y me ha recordado aquella serie de dibujos con la que mi generación aprendimos mucho del cuerpo humano; "Érase una vez el cuerpo humano".

El libro se lee en un suspiro, por tanto, se puede disfrutar en una tarde de lluvia bien tapados con una manta o en cualquier otro lugar. Jordi Olloquequi posee una pluma amena, directa y con la que te atrapa enseguida.

Para poner alguna pega, diré que me hubiera gustado mucho conocer más detalles del planeta de origen de Ziggy y saber más de lo que nos diferencia.

En definitiva, Exo es un libro muy divertido con el que descubrir el mundo que nos rodea y el mundo que habitamos. Una lección magistral de biología y ciencia.

Gracias a La Galera.

Comentarios

  1. Hola :) Me paso igual que a ti, creo que se centro más en explicar detalles de la ciencia que en la historia. Y bueno otra pega que le puse es que en general casi todo lo que explicaba ya lo sabía pero para lectores más jóvenes o incluso como lectura obligatoria en clase de ciencias naturales...etc estaría muy bien. Un besito ^^

    ResponderEliminar
  2. Lo quierooo! Algún día lo tendré porque tengo mucha curiosidad por lo que explica Jordi, y por saber cómo escribe ;-)
    Un abrazooo!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Tus comentarios son muy importantes para mi.
Gracias por participar
;)

Entradas populares de este blog

Reseña - Noel et busca - Àngel Burgas

No em ratllis - Flavia Company

Ressenya [Català] - Ullals - Salvador Macip i Sebastià Roig